Pages

2012. június 17., vasárnap

Meggyes zöld turmix

Itt a meggy szezon.
Jól esett volna egy kis meggylé ebben a nagy hőségben. Ezért egy maréknyi  (kimagozott) meggyet összeturmixoltam egy kis vízzel. Bár nekem így is ízlett, de azért még elég savanyú volt, így tettem hozzá almát úgy, hogy kb. fele-fele arányban legyen a meggyel.
Így már egy nagyon finom meggyes-almás turmixot kaptam

Másnap ismét megcsináltam a fentieket, aztán még tettem hozzá egy marék spenótot is. Bár zöld turmixnak nem nevezhető, mivel a meggy pirossága dominált tovbbra is, de az íze nagyon finom lett, még jobban ízlett, mint a spenót nélküli variáció. Ebben a nyári forróságban jól esett ez a savanykás finomság.

A meggynek egyébként magas az A-vitamin tartalma, B-vitamint is tartalmaz. Gazdag vasban, káliumban. A  meggy számos antioxidáns vegyületet tartalmaz, melyek képesek megkötni a szervezetet károsító szabad gyököket. A meggyben található flavonoidok gyulladásgátló hatással rendelkeznek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése